30 nov. 2014

Ciulama raw de ciuperci

Ciulama de ciuperci

Am luat de pe net o reteta de ciulama clasica de ciuperci. Poza arata fantastic! Dar lista de ingrediente trebuie sa o slefuiesc putin. Si metoda de preparare o adaptez. Sa rezulte o ciulama 100% sanatoasa si 100% raw.

Ingrediente:

* ciuperci (1 cutie de 250g)

* nuci (vreo doua maini)

* fulgi de drojdie inactiva

* praf de ceapa

* usturoi (cativa catei)

* patrunjel verde

* sare de Himalaya

* piper

Am pus de aseara ciupercile la marinat cu sare, zeama de lamaie si ulei de masline








Azi ciupercile marinate arata splendid si hotarate sa sara in ciulama






Am pus pudra de ceapa. Si pentru ca am folosit pudra in loc de ceapa proaspata, inseamna ca pot pastra ciulama si pentru ziua urmatoare. Daca mai ramane...





Acum, m-am gandit sa folosesc ciupercile fara zeama in care s-au marinat. Le-am scurs si pastrez lichidul sa adaug ulterior, in caz ca e necesar





Nucile statusera la inmuiat toata noaptea





Le-am pus in blender, cu putina apa, le-am blenduit pana am obtinut o "smantana" groasa, dar fina





"Smantana" de nuci e gata si va inlocui sosul de smantana + faina din reteta clasica de ciulama








Am rasturnat "smantanica" mea peste ciuperci si am amestecat







Am ras usturoiul pe razatoarea mica, am pus piper, patrunjel tocat si fulgi de drojdie inactiva





am amestecat totul






Ciulamaua e gata, mamaliguta e prezenta, dragoste la prima degustare!





Palarie-ntr-un picior, ghici ce am eu azi la cina...?




4 comentarii:

  1. bravooooo, o idee splendida
    felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. La tzanc pica reteta asta, chiar imi doream sa mananc mai multe ciuperci raw in perioada de iarna :-) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Am o postare pe blog despre cum se marineaza ciupercile, pas cu pas. Daca le pui la marinat seara, a 2-a zi ai ciuperci raw perfecte. Se pot face multe feluri cu ciuperci, ca sa nu fie plictisitor... Si eu ador ciupercile! :)

      Ștergere