5 nov. 2014

Sarmale, dar altfel!

Sarmale... inversate si aproape raw

Nu stiu altii cu sunt, dar eu ma topesc de dragul sarmalelor. As manca dimineata, la pranz si seara tot sarmale. Ba chiar si intre mese, daca mi-ar fi foame.

Dar sarmale inseamna multa munca: cepe de curatat, taiat si calit, morcovi de ras, verdeata de spalat si tocat, frunze de varza de stors si scos nervurile tari... si asta e partea usoara! Greul incepe la invelit sarmalele! Si apoi pana fierb...

Si cum munca multa la bucatarie nu ma atrage, varza sau alte frunze de invelit sarmale nu am si totusi vreau sarmale, mi-am scos inventivitatea, am scuturat-o si i-am dat tema - altfel de sarmale!

Mai ales ca aveam niste dovlecei organici care stateau de cateva zile in frigider...

Ingrediente:

* 9 dovlecei mici

* varza murata tocata

* orez lipicios

* 1 morcov

* ceapa verde

* patrunjel si marar

* sare, piper, boia de ardei iute

* 1 lingura de seminte de in macinate

Intai m-am ocupat de dovlecei, carora le-am distribuit rolul de exterior.





I-am spalat, i-am curatat de coaja,





i-am dat pe razatoarea mica si i-am pus in blender cu sare, piper si boia de ardei iute,





I-am blenduit bine





pana am obtinut un piure moale





am adaugat 1 lingura de seminte de in macinate





am blenduit iar si compozitia obtinuta am asternut-o pe hartie de copt, pe raftul deshidratorului.





Am lasat la deshidratat toata noaptea, undeva sub 40*





Dupa vreo 8 ore, era atat de subtire, incat crezusem ca n-o sa am ce desprinde de pe hartia de copt





dar foaia mea de dovlecei s-a comportat ireprosabil





asa ca am intors-o pe cealalta parte si am lasat-o inca o ora in deshidrator





apoi am taiat-o in 4





Am pregatit compozitia de sarmale: am stors bine de zeama niste varza tocata murata





am pus 1 morcov dat pe razatoarea mica si mararul (al meu era de-congelat) in bolul cu varza tocata





am taiat ceapa verde si patrunjel verde





am amestecat toate acestea





Intre timp am fiert niste orez lipicios pe care l-am adaugat ca agent de legatura





am amestecat bine totul





am scos cu furculita o gramada din bol si m-am convins ca sta compozitia bine legata





Am pus niste compozitie de sarmale pe o foaie de dovlecel





am infasurat pe lung





am intors capetele pe dedesupt si am obtinut prima sarmaluta!





Pe a doua am invelit-o din colturi





si mi-a mers si asa!





Am obtinut 4 sarmale





am taiat una sa vad cum arata sectionata





Am mancat compozitia ramasa, cu lingura, ca pe niste sarmale a la cluj...

Inca o tema cu rezultat neasteptat de bun!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu