11 nov. 2014

Sertarul cu salate - Salata de varza de Bruxelles

Salata de varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles e unul dintre alimentele pe care ori le iubesti, ori le urasti, nu exista asa-si-asa... Eu ador varza de Bruxelles pe care pana acum am mancat-o ori fiarta la aburi, cu mujdei de usturoi, ori fiarta si apoi calita usor in ulei, tot cu mujdei de usturoi.

Acum, dupa ce am intrebat Google daca se poate manca si cruda, si am aflat ca se poate, mi-am zis sa incerc, sa vad daca-mi place. Am decis sa o tratez ca pe sora ei, varza. Si am facut o salata de varza de Bruxelles cu fasole incoltita si usturoi.

Ingrediente:

* varza de Bruxelles

* fasole incoltita

* usturoi

* sare de Himalaya

* zeama de lamaie

* ulei de susan

Deci am 14 varzuci de Bruxelles, proaspete




Le-am curatat de frunzele exterioare, le-am taiat in doua si le-am scos cotoarele




apoi le-am taiat subtirel




Le-am pus in bol cu putina sare si le-am lasat in asteptare




Dupa vreo jumatate de ora am masat bine cu mana sarea in varza, motivand-o sa lase cat mai multa zeama si nu m-a dezamagit




Am pus zeama de lamaie si ulei de susan si am amestecat






Am facut un mujdei de usturoi - cateii de usturoi dati pe razatoarea mica, putina sare pe ei, lasati vreun sfert de ora, apoi tocati cu lingura de lemn si amestecati cu zeama de lamaie si ulei de susan




Am pus mujdeiul pe varza




Fasolicile incoltite s-au oferit sa fie sursa de proteine:




am amestecat totul




si salata e gata!




Dupa ce am mancat, am ajuns la doua concluzii: 

* prima concluzie - varza de Bruxelles e atat de buna cruda, incat n-o s-o mai pedepsesc niciodata in cratita/tigaie

* a doua concluzie - 14 verze de Bruxelles sunt prea multe pentru o portie, 9-10 ar fi perfect indeajuns.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu