16 nov. 2014

Clatite raw cu dulceata raw de gutui

Orice om (pofticios) iubeste clatitele. Doar ca exista o mica-mare problema la clatitele clasice, indiferent ca faina e fara gluten si compozitia e fara oua, lapte si zahar: problema sta in faptul ca minunatele clatite se duc direct pe solduri. Se lipesc cu incapatanare acolo si apoi ai doua solutii: ori te lasi de clatite, ori inveti sa-ti iubesti soldurile expandate.

De fapt, mai exista si a treia solutie: clatitele raw - fara faina, dar cu deshidrator! Se fac foarte usor, cu minim de munca in bucatarie, dar deshidratarea dureaza mult: in functie de grosimea clatitelor, intre 8 si 24 de ore. La 40*, bineinteles.

Clatitele raw se fac de obicei dintr-un singur ingredient - banane foarte coapte. Eu am incercat de data asta clatita de banane, clatita de banane cu portocala, clatita de banane cu smochine.

Ingrediente

pentru clatite:

* banane foarte coapte

* zeama de lamaie

* pulpa de portocala

* smochine uscate, hidratate

pentru dulceata:

* 1 gutuie

* coaja de lime

* sirop de artar

Am cumparat banane foarte coapte, care intotdeauna sunt la pret redus.





Am rupt cateva banane (vreo 5) si le-am pus in blender cu zeama de lamaie





le-am blenduit pana s-au transformat intr-o crema fina





si am turnat clatita pe tava deshidratorului, pe hartie de copt.





Am pus inca vreo 4 banane in blender, cu pulpa ramasa de la sucul de portocale





am blenduit foarte bine





am rasturnat a doua clatita pe tava deshidratorului





Am pus alte cateva banane rupte in blender, cu smochine uscate, hidratate si scoase din apa in care statusera la hidratat





am blenduit bine





am pus si a treia clatita pe propria ei tava





Compozitia de banana simpla a fost mai lichida si s-a intins singura pe hartia de copt, celelalte doua au fost mai grosute si le-am intins cu dosul unei linguri.

Am bagat clatitele la deshidratat peste noapte.

Prima a fost gata clatita de banana simpla




Desi am pus zeama de lamaie sa-mi iasa o clatita blonda, tot aramie mi-a iesit, ca atunci cand nu puneam zeama de lamaie.

Apoi a fost gata clatita cu portocala





Si, in sfarsit, clatita cu smochine





Am purces la facut dulceata de gutui. De fapt, dulceata de gutuie, pentru ca am folosit o singura gutuie. Dulceata raw nu tine atat de mult ca aceea fiarta.

Am spalat gutuia bine, am taiat-o in patru si am scobit tot cotorul. Am dat-o pe razatoarea mica





am adaugat coaja de la o lime





siropul de artar





Am amestecat bine si... atat! Dulceata e gata!





Am pus dulceata pe clatita de banane cu portocala





Era mai mare clatita decat farfuria mea, asa ca am rulat-o pe raftul deshidratorului





Am taiat-o in doua





Mi-am propus sa mananc una, dar cand am terminat-o m-am intins automat la a doua...

Astazi am mancat clatita de banane si smochine. Unsa cu dulceata raw de gutui:





Taiata in doua, ca era imensa:




Excelenta! 3 fructe diferite - banane, smochine, gutui - ale caror arome se intrepatrund intr-o minune delicioasa!

Din fericire, clatitele astea sigur au stiut sa evite soldurile :D







Un comentariu:

  1. Buna!Rugamintea este sa ne spui si cantitatile,mai ales pentru incepatori.Multumim!

    RăspundețiȘtergere