30 oct. 2014

Ciuperci marinate

Mi-au placut dintotdeauna ciupercile. In copilarie, mergeam cu bunicii la cules ciuperci in padure si abia asteptam sa ajungem acasa, sa faca bunica ciuperci coapte pe plita, erau preferatele mele!


Cand am invatat despre avantajele consumului de cruditati, am incercat sa mananc ciuperci crude. Sincer, nu mi-au placut absolut deloc! Am incercat sa le camuflez gustul in salate cu multa ceapa, in mancaruri cu mult usturoi, in maioneza vegana, am incercat si cu mustar, cu hrean, cu tot felul de condimente... nu mi-au placut sub nici o forma! 

Le mancam atunci cu sentimente mixte: pe de-o parte placerea gustului de ciuperci gatite, pe de alta parte regretul ca le distrug mare parte din calitati trecandu-le prin "proba focului".

Dar intr-o zi minunata, am aflat despre marinarea la rece a ciupercilor si, fara sa stau pe ganduri, am incercat si eu... Rezultatul a fost fantastic! De-atunci ciupercile mele sunt intotdeauna marinate, si sunt incantata ca fara mare efort le pot consuma raw.

Marinarea ciupercilor e floare la ureche si implica f putine 

ingrediente:

* ciuperci (normal!)

* sare de Himalaya

* zeama de lamaie (sau otet de mere, sau sos de soia)

*ulei de masline (sau de susan, sau alt ulei preferat)


Intai si-ntai ma gandesc ce vreau sa fac cu ciupercile marinate, este important ca sa stiu 1) cum sa le tai si 2) ce folosesc pt marinare. De ex, pt ciorba de "burta" raw, tai ciupercile fasiute, sa semene cu bucatile de burta, si la marinare pun otet de mere; pt salata, tocanite, supe, "carne" raw etc tai ciupercile marunt si marinez cu zeama de lamaie; pt mancaruri inspirate din bucataria japoneza folosesc sos de soia (neaparat din soia nemodificata genetic).

Apoi tai ciupercile fasiute:






Sau mai marunt:




Coditele le pot lasa bastonase, pt ciorba de "burta", sau le pot taia marunt pt altceva




Pun ciupercile taiate intr-un bol:



Pun pe ele sare, zeama de lamaie (sau otet de mere/sos de soia), ulei de masline, amestec bine si le las pe masa sa se marineze de capul lor:



Mai amestec ciupercile in bol dupa o vreme (cand mai trec pe langa ele)



Ciupercile marinate sunt moi, aromate si au textura ciupercilor gatite:



Am facut si cu ciuperci pleurotus. Le aveam de anul trecut, uscate, asa ca le-am pus intai pt cateva ore la inmuiat:



Le-am stors de zeama:



Am separat coditele de palarie:



Am taiat coditele marunt (cu gandul la o "shawarma" raw):



Palariile taiate fasii (cu gandul la o ciorba de "burta" raw)




La palarii am pus otet de mere, la codite zeama de lamaie...



Dupa cateva ore, coditele marinate:





Si "burta" pt ciorba e marinata:





V-am spus eu ca e floare la ureche? 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu