28 oct. 2014

Coltul cu muraturi - Varza tocata murata

Varza tocata murata

Este f usor sa ai varza murata la indemana, in borcane mici, care se pot pastra la frigider pana se termina de consumat (ceea ce la mine nu dureaza prea mult).

Ingrediente:

* 1 varza alba

* 1 sfecla rosie

* 1 foaie de dafin

* marar verde (sau seminte de marar)

* sare de Himalaya (sau sare pt muraturi)

Am dat varza pe razatoarea cu gauri mari, am pus-o intr-un bol mare si am pus pe ea cam o lingura de sare.




Am lasat-o deoparte 15-20 minute, sa se inmoaie si sa lase zeama, apoi am frecat-o bine cu mana. Cu cat varza este frecata mai bine si mai inmuiata, cu atat fermenteaza mai repede.





Am pregatit borcanul, in care am pus 1 frunza de dafin, sfecla rosie taiata felii si marar.





Am pus varza in borcan...




Am umplut borcanul cu apa plata (neaparat plata, ca sa pot bea zeama de varza murata, care este o minunatie plina de vitamine, minerale si enzime)...




Am acoperit cu un capac si am adapostit borcanul in coltul meu cu muraturi, departe de pericol de rasturnare cu picioare, picioruse, labi sau labute!






Abia astept sa mananc varza murata, probabil peste vreo 3 zile!

Acelasi borcan, a doua zi:




 Acelasi borcan, dupa inca o zi:




Acum varza murata e gata sa fie servita:





O mancare delicioasa fara muraturi, e ca Alba-ca-Zapada fara cei 7 pitici!



2 comentarii:

  1. la ce temperatura trebuie sa stea si pt cate zile? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La temperatura camerei. Le tin pana se mureaza, asta depinde de temperatura: daca e mai cald in casa, se fac mai repede. De exemplu, la mine in 3 zile e murata.

      Ștergere