16 oct. 2014

Mancaruri de fasole... mai altfel! (3)

Batoane proteice de fasole

Imi place mult ideea de batoane proteice: sunt sanatoase, satioase, mici, usoare, pot inlocui usor o masa cand esti pe drum.

Recent am avut o experienta care mi-a intarit increderea in batoanele cu proteine. Era spre seara, veneam de la un parc de distractii, eram 5 persoane in masina. Flamanzi dupa mai multe ore petrecute prin apa, la aer curat, am oprit sa luam ceva de mancare. Cand am vazut care erau optiunile, eu nu mi-am cumparat nimic. In timp ce sotul meu manca o pizza langa mine si ceilalti 3 din spate mormaiau satisfacuti cu gurile pline de shawarma, eu mi-am potolit foamea lejer cu 3 batoane proteice, de caju cu cranberries.

Dar pt ca toate retetele de batoane proteice pe care le stiu sunt dulci, m-am gandit sa fac unele ne-dulci. Primul experiment a fost un succes!

Ingrediente:

 * fasole fiarta

* pulpa de legume din storcator

* seminte de in macinate

* seminte de susan macinate

* fulgi de drojdie inactiva

* frunze verzi de telina (sau alta verdeata, la alegere)

Am dat fasolea fiarta prin chopper...



Am amestecat-o cu pulpa ramasa de la sucul de telina, morcov si sfecla rosie...





Am adaugat celelalte ingrediente...





Si am amestecat pana am obtinut o compozitie moale, usor de modelat, nu prea umeda...





Pe care am intins-o intre 2 hartii de copt, cu sucitorul, pana a ajuns de vreo juma de cm grosime...





Am taiat formele de batonase...





Pus la deshidratat pr cateva ore, pe fiecare parte...





Si acum am o provizie noua de batoane proteice, facute acasa, ne-dulci!




Au proteine, fibre, omega-3, calciu, vitamine... ce poti cere mai mult de la un batonas proteic?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu