31 ian. 2015

Sa cinam cu supa - Direse

Diresele bunicii

Ei, nu chiar ale bunicii, mai exact o adaptare vegana.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la copilarie, imi vin in minte vacantele petrecute la bunici, cu fratele meu si 3 verisori. Eram 5 mini-salbatici, scapati de apasarea betonata a orasului si teleportati intr-o lume-paradis, cu padurea imensa care incepea din spatele livezii, nenumarati copaci pentru catarat, spatiu enorm de zburdat si multime de locuri de explorat.

Dar copilaria mea pastreaza si multe amintiri culinare, mancaruri pe care nu le-as fi apreciat la fel decat facute de bunica: turtele cu julfa, coltunasii, varzarile, placintele cu cartofi, galustele... siiiii..... diresele - o ciorba de cartofi, cu verdeata multa si cu smantana.

Ingrediente:

pentru ciorba:

* cartofi dulci

* 1 ardei gras rosu

* morcov

* patrunjel verde

* marar verde

* leustean uscat

* praf de ceapa

* sare

* piper

* boia de ardei iute

* turmeric

* frunze de ceapa verde

pentru smantana:

* seminte de susan - 3 linguri

* sare

* zeama de lamaie

* fulgi de drojdie - 2 linguri

* apa - 1 cana

Am curatat, taiat si fiert cartofii dulci, cu sare, piper, turmeric si leusteanul uscat







Am dat prin chopper ardeiul gras





Cand cartofii au fiert, i-am lasat sa se raceasca binisor si am adaugat in oala morcov mestecat de storcator (de la sucul de morcov)





apoi ardeiul gras





mararul





patrunjelul tocat si praful de ceapa





boia de ardei iute, cu coada lingurii





Susanul inmuiat, l-am pus in blender cu putina apa





L-am blenduit bine, apoi am adaugat mai multa apa, sare, zeama de lamaie si fulgii de drojdie, am blenduit iarasi cateva secunde si smantana e gata





Am pus ciorbita in boluri si am adaugat cateva picaturi de ulei





apoi smantanica





ceapa verde tocata





si cina e gata, poftiti, va rog, la masa!







Pentru o seara vesela: O femeie, la tara, dadea graunte pasarilor. Fiul ei, venit in vacanta din Italia, iese in curte si zice: "Ciao, mama!" Femeia raspunde linistita: "N-au nimic, fiule, doar le dau de mancare."











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu