28 ian. 2015

Sarmalute raw

Sarmalute raw, cu smantana de nuci


Pentru ca a venit mami la mine cu varza murata in valiza, si pentru ca ei ii place sa inveleasca sarmale (asa cred eu, altfel de ce, de cand ma stiu, cand umplutura de sarmale era gata si toti dispaream "ocupati" din bucatarie, ea statea singura si invelea sarmale cat sa umple cea mai mare oala din camara?), am aruncat ca din intamplare ideea de sarmalute raw si mami a aplaudat-o (verbal).

Am facut inventarul celorlalte ingrediente necesare, in afara de frunzele de varza care stateau deja cuminti pe masa, si ne-am apucat de treaba.

Ingrediente:

pentru sarmale:

* frunze de varza murata (daaahh!)

* miez de nuca

* hrisca

* morcov

* patrunjel verde

* marar verde

* praf de ceapa

* sare de Himalaya

* piper

pentru smantana:

* lapte de nuci

* zeama de lamaie

* fulgi de drojdie

* sare de Himalaya


Intr-un bol, am pus apa, sare, piper si praf de ceapa si am pus hrisca la inflorit in apa aromata





Nucile, care statusera la inmuiat toata noaptea, le-am pus in blender cu putina apa,





le-am blenduit bine,





si am rasturnat crema obtinuta intr-o strecuratoare, sa separ pulpa de nuci (proteina pentru sarmalute), de laptele care urma de devina smantana.





Am amestecat intr-o cratita hrisca inmuiata, pulpa de nuci, morcovul dat pe razatoarea mica, verdeata tocata, praful de ceapa, sarea si piperul si am lasat-o pe mami la invelit sarmale...





... a facut 36 de sarmalute in timp record (dupa aprecierea mea, care as fi stat forever la invelit-dezvelit-reinvelit-redezvelit etc) atatea...





... in timp ce eu m-am ocupat de smantana: am luat bolul cu laptele de nuci,





i-am adaugat sare, zeama de lamaie si fulgi de drojdie, (treaba indelungata si migaloasa, mai greu decat de invelit sarmale)





Cina e pregatita, doar sa luam farfuriile in sufragerie!








Mai stiti "Capra cu trei iezi"?

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu