9 ian. 2015

Nuga raw

Nuga raw vegana


Nuga a fost desertul exotic al copilariei mele. Dar nuga pe care-o stiu eu de copil nu se impaca deloc cu veganismul. Asa ca ascunsesem nuga intr-un colt de memorie... pe care l-am accesat acum, cu intentia bine stabilita de-a gasi o varianta raw vegana - good luck to me!

Dupa vreo 2 incercari nereusite, am pus la punct o reteta simpla de desert delicios, care seamana cu nuga.

Ingrediente:

pentru blat:

* 200 g caju macinat

* sirop de artar

pentru crema:

* 1 cana de migdale macinate

* 4 linguri ulei de cocos

* 2 linguri lapte de migdale

* 1/2 lingurita praf de vanilie

* 1 varf cutit de sare roz

* miere (se poate inlocui cu alt indulcitor)

Am macinat caju. Au ramas bucatele nemacinate, dar le-am dat voie sa participe la realizarea blatului. Am amestecat pudra de caju cu sirop de artar (turnat nemasurat din sticla)





Am impartit compozitia obtinuta in 2 bucati pe care le-am intins cu sucitorul, formand 2 turte subtiri





pe care le-am deshidratat vreo 4 ore. Foile au iesit molcute si fragede, cam cum e aluatul copt de cornulete. Doar ca foile mele sunt raw, deshidratate la 40* :)





Pentru crema, am macinat pe loc 1 cana de migdale crude, am pus restul ingredientelor





si am amestecat bine. Dupa ce am lins lingura de vreo 20 de ori, am ascuns bolul cu crema in frigider, ca navalea pofta peste el





Am taiat dintr-o foaie de aluat o forma dreptunghiulara, ca fundul tavii de sticla si am asternut toata crema peste foaie





apoi am invelit crema cu cealalta foaie si am adapostit tava in frigider pana a doua zi, cand...





... am taiat creatia





si am pregatit-o cu drag pentru delectarea papilelor nerabdatoare.








Can a day get sweeter than this???









2 comentarii: