29 ian. 2015

Salam raw, de ciuperci

Salam de ciuperci


Ciupercile pleurotus costa mult pe meleagurile astea, asa ca mi-a adus mami nici mai mult, nici mai putin de 5kg. Am pus la deshidratat 4kg si acum sunt fericita posesoare a unui borcan de sticla (de 5 litri) si a unei pungi mari de hartie pline ochi cu ciuperci uscate.

Ultimele 2 cutii de cate juma de kil bucata, le-am vizualizat sub forma de salam. Pana aici e bine, ca de vizualizat e simplu!

Am google-uit retete de salam, sa aflu ce condimente se asorteaza acestor preparate. Unele le aveam in casa, altele le-am procurat imediat si am purces la treaba.

Ingrediente:

* 1 kg ciuperci pleurotus, crude

* sare de Himalaya

* piper

* boia de ardei iute

* boia de ardei dulce

* cimbru

* maghiran

* ienibahar

* coriandru

* foi de dafin macinate

* seminte de chia

* agar-agar

* ulei de cocos


Am taiat ciupercile spalate, le-am pus intr-un bol mare, impreuna cu sarea si condimentele.





Am amestecat bine si le-am lasat la marinat fara sa adaug lichid, pentru ca stiam ca vor lasa zeama, iar mie imi trebuia compozitia cat de uscata





A doua zi, bolul cu ciupercile marinate





Le-am blenduit si le-am scos intr-o strecuratoare sa extrag zeama pe care o lasasera





Am pus seminte de chia la macinat





Semintele macinate le-am amestecat cu ciupercile stoarse





Am pus agar-agar (care al meu e sub forma algei uscate) in apa, la inmuiat vreo 15 minute





Am fiert agarul si l-am lasat la racit





Cand am putut baga degetul in agar fara sa ma frig, l-am pus in blender cu ciupercile si cateva linguri de ulei de cocos, am blenduit cateva secunde,





am scos compozitia pe hartie de copt, lucrand repede pentru ca agarul se intarea din ce in ce mai mult, combinat cu ciupercile si uleiul de cocos care erau la temperatura camerei





Am rulat hartia sa-i dau forma de salam





Am desfacut si am imbracat sumar salamul cu boia de ardei dulce si l-am dat la frigider pana a doua zi, cand...





... l-am taiat,





l-am pus pe farfurii...





... si mami l-a impodobit cu buburuze!








Miroase si are gust de salam. Sigur secretul sta in condimentele folosite!


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu