3 feb. 2015

Coltul cu muraturi - Ardei gras la otet

Ardei gras la otet

Sau muraturi la minut!

E vorba aici de gogosari la otet, dar fara gogosari.

Ingrediente:

* ardei gras rosu

* otet de mere

* sare de Himalaya

* piper

* cateva foi de dafin

* cimbru uscat

* apa


Pentru 20 de ardei mari, eu am folosit 750ml otet de mere si 1,5l de apa plata.

Deci, intai m-am aprovizionat cu ardei rosii. A fost spontan, cum mi-au cazut ochii pe pretul ardeilor, cazut brusc la aproape un sfert din pretul lor (astronomic) obisnuit, am insfacat 3 pungi si am transferat in ele aproape jumatate din ardeii din lada. Adica fix 20 de bucati.





I-am spalat, curatat de cotoare, seminte si nervuri, si i-am taiat felii mai grosute.





Intre timp, am pus pe foc o oala cu otetul, apa si ingredientele auxiliare, am incalzit lichidul pana a dat un clocot si am pus feliile de ardei, pe rand, in oala.





Am lasat pana s-au inmuiat putin, adica vreo juma de minut, poate mai putin. I-am simtit cu paleta cand au fost gata si i-am scos in alta oala, la racit. Apoi am pus altii in oala cu lichid.





Si tot asa, pana am terminat ardeii. I-am pus in borcane, am apasat usor sa intre cat mai multe felii in fiecare borcan si, cand lichidul in care-i oparisem s-a racit, l-am turnat in borcane si am inchis bine cu capace. Mi-au iesit 5 borcane de 900ml bucata.





Le-am infasat cu drag intr-o paturica si le-am lasat asa pana a doua zi dimineata.





Coltul meu cu muraturi are acum 5 membri noi, falosi si deliciosi!





O muratura simpla, da' musai de avut, ca merge de minune langa... aproape orice!



Un comentariu: