30 mar. 2015

Branza vegana

Vegan Paprika Cheese


Reteta asta astepta cam de multa vreme, cuminte, sa-i urmez instructiunile. De ce n-am fost curioasa s-o incerc de cand am gasit-o pe net? Cred ca am dat putin inapoi vazand lista lunga a ingredientelor. Dar la o citire mai pe-ndelete, mi-am dat seama ca sunt ingrediente pe care le am tot timpul in casa.

Din tot procesul, cel mai mult a durat coptul si curatatul ardeilor. Restul a fost chiar joaca de copil.


Ingrediente:

* fulgi de ovaz fara gluten - 1 cana

* cartof dulce fiert - 1 cana

* ardei copti - 2 bucati mari

* fulgi de drojdie inactiva - 1/2 cana

* boia de ardei dulce - 1 lingura

* sare de Himalaya - 2 + 1/2 lingurite

* piper macinat - 1/2 lingurita

* praf de ceapa - 1 lingurita

* praf de usturoi - 1 lingurita

* zeama de la 2 limes

* agar-agar


Am pus in blender ingredientele pe rand, incepand cu fulgii de ovaz...





... impreuna cu 1 cana cu apa, apoi cartoful dulce fiert, racorit si curatat de coaja, ardeii copti si curatati, si celelalte maruntisuri... in afara de agar. Reteta spunea boia afumata, dar am pus normala, iar piperul trebuia sa fie alb, dar am pus negru, pentru ca de astea am avut.





Am blenduit totul, adaugand si zeama scursa de la ardeii copti, care a facut ca aroma de ardei sa fie si mai pronuntata.





Cand am terminat cu blenduitul, am pregatit agar-agar. Reteta originala spune 1 + 1/3 cana de apa cu 2 + 1/2 linguri de agar pudra, se fierbe pana se ingroasa. Eu am agar-agar sub forma algei uscate, si l-am preparat, cum fac de obicei, din ochi. Am lasat agar-ul sa se racoreasca si cand era caldut, l-am adaugat in blender si l-am blenduit in compozitia obtinuta inainte.





Am turnat intr-o forma mare de silicon (ca acelea pentru cozonaci) si in 2 forme mai mici. Am pus la frigider peste noapte.








A doua zi, am rasturnat o branzica





si am feliat-o, de proba.





sa vad cum se comporta...





Am rasturnat din forma si branza cea mare (mare branza!)





pe care am feliat-o,





am taiat din ea forme, pentru salata





si cubulete...





Am si tartinat-o...





Si am ramas incantata de noua mea branza vegana, de mirosul, gustul, consistenta, flexibilitatea si usurinta de modelare, branza cu care ma pot juca asa cum vreau!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu