16 mar. 2015

Piure din frunze de broccoli si de conopida

Piure din frunze

Bun! Deci merg eu in vizita la prietena mea Gabi, gradinareasa de top. Ii admir gradina si, cand ajung la parcela cu broccoli si conopida, zic sa-mi dea si mie cateva frunze de ambele feluri, sa pun intr-o salata. Inainte de plecare, imi pune Gabi a mea in portbagaj flori si floricele, plante si plantute, niste pungi cu nu-stiu-ce, si niste copacei - sa fie acolo!  Saru' mana, draga Gabi!

Ajung acasa, scot darurile, si... ce sa vezi? Ditamai punga cu frunze de broccoli si de conopida, de-am umplut o chiveta cu ele! Aveam pentru cateva zeci de salate!!!





Loc in frigider - ioc!, asa ca-i musai sa fac ceva cu ele...


Ingrediente:

* frunze de broccoli si de conopida, din belsug

* usturoi, o capatana

* psyllium, o lingura

* tahini

* unt de arahide (optional)

* sare, piper, turmeric


Am ales frunzele, le-am spalat bine si le-am scos nervura groasa, care e foarte tare. Intre timp, pusesem la fiert o oala mare cu apa, sare, turmeric si piper. Cand apa a dat in clocot, am pus frunzele la fiert pentru vreun sfert de ora.





Am scos din apa frunzele inmuiate, sa se raceasca.





Am pus in blender o cana mare cu zeama (racorita acum) in care fiersesera frunzele, apoi am pus frunzele, usturoiul dat pe razatoare, o lingura de tahini (atat mai ramasese in borcan) si vreo 3 linguri de unt de arahide (ras borcanul cu lingura).





Am blenduit si-am blenduit...





... pana am obtinut minunatia asta verde.





Mamaliguta e gata...






Piure-ul si-a facut culcus in mijloc, la caldurica... si o rosie s-a cocotat in varf...





Cateva capere au facut o hora imprejur...






Mama-mama, ce bun e!!! Imediat ce l-am gustat, am sunat-o pe Gabi si am rugat-o sa adune frunzele cand o fi timpul, sa le congeleze si ghici, pentru cine sa le pastreze? Nu de alta, dar Gabi sta la vreo 200km de mine si vizitele dese sunt putin probabile...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu