24 mar. 2015

Tort de ciocolata-cu-alune

Tortul de ziua mea

A mai trecut un an... e iarasi ziua mea si tort sa fie! Asa ca am impletit ocazia speciala cu dorul subit de ciocolata cu alune si am creat un tort incredibil, cu multa ciocolata, cu frisca, cu iubire si cu alune! Pentru ca merit!


Ingrediente:

* pasta de curmale

* fulgi de cocos

* coaja de limes

* alune de padure

* unt de cacao

* ulei de cocos

* sirop de artar

* vanilie

* cacao

* lapte de cocos


Pentru baza, am amestecat primele 3 ingrediente,





pana am obtinut o compozitie lipicioasa, usor de modelat,





pe care am presat-o pe fundul formei de tort cu inel.





Alunele, care statusera la inmuiat vreo 12 ore, le-am pus in blender cu apa plata





si le-am blenduit pana s-au sfaramat bine, ramanand totusi bucatele mici de alune.





Am rasturnat din blender in strecuratoare si am stors bine pulpa de lapte (care e cel mai delicios lapte vegan pe care l-am baut vreodata)





Pulpa de alune am pus-o inapoi in blender cu 10 linguri de unt de cacao, 5 linguri de ulei de cocos, sirop de artar si praf de vanilie si am blenduit bine





pana s-a omogenizat crema.





Am scos jumatate intr-un bol si am adaugat in crema 3 linguri de cacao.





Am pus alternativ cremele pe blat, cateva linguri din cea alba,




cateva linguri din cea neagra,





etc,





lasandu-le sa se intinda cum au vrut ele...





Cand am terminat cremele cu alune, am asternut deasupra un strat de ciocolata facut din jumatate de cana de ulei de cocos, jumatate de cana de sirop de artar si un sfert de cana de cacao pudra. Si am adapostit tortul in frigider, sa se intareasca bine cremele.




Astazi l-am scos din forma, cremele erau perfect inchegate si stratul de ciocolata de deasupra era solid





Din 2 cutii de lapte de cocos am facut o frisca dupa ideea de la Dia Daria: am tinut in frigider cutiile de lapte, am scos partea grasa, care era separata de partea apoasa, si am blenduit pana s-a facut frisca. Nu am pus indulcitor, pentru ca stiam ca tortul va iesi suficient de dulce. Am ornat tortul cu frisca








A fost cel mai bun tort pe care l-am facut si mancat pana acum!







Happy Birthday to me! With love,

Me :)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu