22 dec. 2014

Lasagna raw

Lasagna

N-am mai mancat lasagna de mult timp. De ce nu am facut? Pentru ca foile de lasagna din magazin sunt cu gluten, iar feliile de dovlecei, care inlocuiesc foile in varianta raw, nu formeaza un strat impenetrabil.

Cautam o alternativa raw la foile de lasagna si, dupa 2 incercari cu rezultate amuzante si inutilizabile, am reusit sa gasesc formula ideala pentru foi raw, bune pentru lasagna, shawarma raw, si alte bunataturi care cer foi subtiri si pliabile.

Ingrediente:

pentru foi:

* dovlecei

* sare

* piper

* boia de ardei dulce

* maghiran uscat

pentru "branza"

* tofu

* sare

* zeama de lamaie

* fulgi de drojdie inactiva

* seminte de in, macinate

pentru sos de rosii:

* rosii proaspete

* rosii uscate, din ulei

* dovlecel

* morcov

* sare

* piper

* praf de ceapa

pentru alte straturi

* ciuperci marinate

* pulpa de morcov si sfecla din storcator

Am inceput cu foile, of course... fara foi nu ar fi existat lasagna... Am pus in blender dovleceii dati pe razatoarea mica, apoi restul ingredientelor pentru foi





am blenduit bine, pana am obtinut o pasta,





pe care am lasat-o sa se intinda pe tavile deshidratorului. Am netezit cu lingura si am pus la deshidratat, la 40*.





Dupa vreo 7 ore pe o parte si vreo 2 ore pe cealalta parte, foile sunt gata, exact asa cum mi le-am dorit





Cat am asteptat sa se deshidrateze foile, am pus ciuperci la marinat... cu speranta ca-mi ies foile bune...





Ciupercile s-au marinat in voie, acum sunt gata de orice





Cand am scos foile reusite din deshidrator, m-am ocupat de branza: am pus in blender tofu taiat bucatele,





am blenduit pana s-a facut ca o smantana





si am rasturnat intr-un bol, am adaugat sare roz, zeama de lamaie si fulgi de drojdie inactiva





am amestecat bine si apoi am pus seminte de in macinate, sa fac o branza lipicioasa...





... exact asa, ca sa nu se scurga din lasagna





Sosul il aveam deja preparat, facusem mai mult in ziua precedenta pentru niste paste - toate ingredientele blenduite, gustate, lins lingurita, pus sosul ramas intr-un borcan, pastrat in frigider.

M-am gandit sa asamblez lasagna direct in farfurie si nu intr-o tava, ca sa nu am surprize la portionat, extras si transportat portiile in farfurii. Am taiat o foaie in 4





Am pus o bucata pe o farfurie,





am intins pe ea un strat generos de "branzica",





peste care am pus un strat de pulpa de morcov si sfecla, ramasa de la sucul de legume,





apoi un strat de ciuperci marinate (scurse de zeama in care se marinasera)





si un strat de sos





A urmat a doua foaie





si am repetat ordinea straturilor: "branza", morcov si sfecla, ciuperci, sos





Era deja un turn de lasagna in farfurie, si am hotarat ca e de-ajuns pentru o portie.





Sa mai spun cat de buna a fost?





E mai usor de facut decat pare, si dureaza mai putin decat s-ar crede. cel mai mult a durat sa fie gata foile, restul a mers struna...


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu