11 dec. 2014

Gulas raw vegan

Gulas raw

Fratele meu, bucatar desavarsit, imi povestea zilele trecute pe Skype despre gulasul absolut minunat pe care-l facuse. Gulas traditional, of course...

Cum singurul gulas pe care l-am mancat eu vreodata a fost ceva dintr-o conserva, acum foarte multi ani, gulas al carui gust nu mi-a lasat nici o urma de amintire, o idee mi-a rasarit pe loc in minte: poate ca am ocazia sa incerc ceva nou, sa transform inca o reteta clasica intr-una vegana, eventual raw vegana.

Si i-am cerut fratelui meu reteta exacta a gulasului pe care-l facuse, mi-am notat-o constiincioasa, am analizat-o, am decis ca se poate face raw vegana si am facut rost de...

Ingrediente:

* ardei gras

* morcov

* cartof dulce

* ciuperci

* sos de rosii

* sare de Himalaya

* boia de ardei iute

* boia de ardei dulce

* praf de ceapa

* frunze de dafin maruntite

Cum orice fel de mancare raw incepe cu marinarea ingredientelor de baza, asa am facut si eu: am marinat 2 ardei grasi si cateva ciuperci, impreuna, cu putina sare de Himalaya, zeama de lamaie si ulei de masline





am marinat morcovul, taiat rondele subtiri, acoperit in sos organic de soia, cu putina sare de Himalaya si ulei de masline





am marinat cartoful dulce, taiat rondele subtiri, cu sare de Himalaya, zeama de lamaie si ulei de masline





Am amestecat toate ingredientele marinate intr-un bol, fara zeama in care statusera la marinat.




Am adaugat restul ingredientelor




am amestecat totul bine








Ce gust a avut, intrebati? Gust de mancare incercata in premiera, ca atunci cand te serveste cineva cu ceva de care n-ai mai auzit vreodata, gusti asteptandu-te sa fii surprins intr-un fel sau altul, si esti intr-adevar surprins... In cazul gulasului meu de combinatia de gusturi... am incercat sa-mi dau seama ce aroma predomina, dar n-am reusit - aroma ardeiului, cu gustul sosului de soia si al sosului de rosii, dafinul, morcovul mai vag, (cartoful n-am reusit sa-l depistez deloc), toate se completeaza reciproc si provoaca papilele gustative.

Am mancat cu mamaliguta si castraveti murati. Sa mai spun ca nu mi-a ajuns malaiul pentru mamaliga si a trebuit sa completez cu faina de hrisca, iar mamaliguta obtinuta, tot o premiera, are un gust fantastic?





Ma bucur de existenta blogului, pentru ca o sa gasesc reteta aici cand vreau din nou gulas. Pentru ca sigur o sa mai vreau...











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu