6 dec. 2014

Eclere raw vegane

Eclere

Cand m-am gandit sa fac eclere, stiam ca-mi adusese mama, acum vreo 2 ani, o reteta de eclere de post, deci clar vegane... exact ce-mi trebuia sa pun ideea in aplicare.

Dar sa vezi pozna! am rascolit toate sertarele din bucatarie, fara sa dau de respectiva reteta! S-o fi suparat ca am neglijat-o prea mult timp si s-a facut nevazuta? Hmmmmm... ce-mi ramane de facut? Sa schimb ideea de-a face eclere? No way! Sa schimb reteta? Yes, way!

Si am facut eclere raw. M-am gandit la 3 feluri de creme pentru umplut, o sa le fac pe rand, pana obtin una de consistenta perfecta.

Ingrediente:

pentru eclere:

* fulgi uscati de cocos

* pasta de curmale

pentru crema:

* pulpa din nuca de cocos

* lapte de migdale

* sirop de artar (sau miere/ sirop de agave)

* ulei de cocos

* vanilie

* turmeric

pentru ciocolata

* crema de custard

* unt de cacao

* cacao

Pentru formele de eclere, am amestecat fulgi uscati de cocos cu pasta de curmale.





Am framantat cu mana, ca pe un aluat, pana s-a incorporat cocosul in pasta de curmale.






Am impartit aluatul obtinut, in 4 parti egale




\

am dat o forma tubulara fiecarei bucati de aluat - acestea vor fi cele 4 eclere





am taiat fiecare ecler format, in doua jumatati





am apasat cu degetul pe mijlocul fiecareia din cele 8 jumatati de eclere, facand cate o adancitura pentru acomodarea cremei. Am pastrat fiecare pereche impreuna, sa se regaseasca usor la cuplare





M-am ocupat de crema: am pus in blender toate ingredientele si am blenduit bine, pana am obtinut o crema fina si aromata




Am gustat, am mai adaugat vanilie...





Am scos din blender o parte din crema si am pus-o in frigider sa se intareasca putin





Am trecut la ciocolata: in crema ramasa in blender am adaugat unt de cocos dat pe razatoarea mica si cacao





Am acoperit 4 jumatati de ecler cu ciocolata si le-am pus in congelator cam 15 minute, sa se intareasca ciocolata






Intre timp am umplut celelalte jumatati de ecler cu crema. Sunt incantata ca mi-a iesit crema perfecta de la prima incercare:





Ciocolata s-a intarit





Am asamblat eclerele





M-am umplut pe degete de ciocolata si crema mancand 1 ecler, dar eu n-am mancat niciodata eclere fara sa am o gramada de degete de lins, deci... nothing new here...






Eclerele au fost si vor ramane prajiturile mele preferate! Acum stiu sa mi le fac cu manutele mele, yeeeeey!














3 comentarii:

  1. Foarte bine arata eclerele tale ! Multumim de retete ! Cu siguranta ca le voi incerca !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru comentariu, pentru apreciere si ma bucura dorinta ta de-a le incerca! Sper sa-ti placa rezultatele cat mi-au placut si mie! Iar daca modifici ceva si iese fantastic de bun, sper sa impartasesti secretul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata senzational! De abia astept sa fac si eu! O sa iti spun cum au iesit!

    RăspundețiȘtergere