21 dec. 2015

Turtele Craciunului

Turte cu nuca


Inaintea fiecarui Craciun, de cand ma stiu, asteptam cu nerabdare turtele cu julfa facute de mamaia mea. Mergeam dupa mamaia de la ligheanul cu aluat pana la plita si inapoi, de parca prezenta mea tenace ar fi grabit cumva turtele... N-am mai mancat turte cu julfa ca acelea facute de mamaia, din adolescenta... de cand a plecat ea intr-o alta lume...

Imi lipseste materia prima pentru facut julfa, asa ca o sa incerc niste turte cu nuca, in varianta fara gluten.


Ingrediente:

* foi de orez

* lapte de migdale

* zahar raw

* nuci

* miere (se poate inlocui cu alt indulcitor lichid)


Am incalzit laptele si l-am indulcit cu zahar din belsug. In laptele foarte dulce, am inmuiat foile de orez una cate una. Am asternut 2 foi inmuiate pe fundul formei de tort cu inel si le-am acoperit cu un strat de nuci macinate amestecate cu miere ingrosata.





Am pus alte 2 foi de orez inmuiate deasupra, le-am acoperit si pe acestea cu un strat de nuci.





Am repetat procesul, terminand turtele cu un start de nuci. Am pus forma de tort in frigider peste noapte, sa se inchege bine totul.





Azi dimineata am scos inelul formei si am taiat turtele. Sunt dulci-dulci-dulci!





Si amintesc de Craciunul copilariei!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu