29 dec. 2015

Piftie de Revelion

Piftie de Bruxelles


Si aventurile mele in bucatarie continua... Dintr-o idee veche, vreau sa nasc o reteta absolut nou-nouta. M-am oprit la ideea de piftie. Am avut curajul s-o incerc cu varzuci de Bruxelles. Am indraznit, am facut, mi-a placut! Yeeeey! Si-am botezat-o piftie de Bruxelles :)


Ingrediente:

* agar-agar @ 10 gr

* verze de Bruxelles, 24 bucati

* sare

* boia de ardei iute

* iebibahar

* usturoi


Intai am pus de-o mamaliguta. Si ea inedita, prin faptul ca dupa ce-a fiert faina si am stins focul, am amestecat in mamaliga fierbinte pulpa de morcov ramasa de la suc.






Am pus mamaliga in forme de silicon





Am taiat varzucile in jumatati si am pus pe ele sare, boia si ienibahar,





le-am tras nitelus la tigaie si le-am scos pe hartie absorbanta. Apoi le-am infipt pe jumatate in mamaliguta,





partile expuse in asteptarea piftiei.





Am preparat agarul dupa instructiunile de pe punga si, cand s-a mai racorit, am amestecat usturoiul pisat si am turnat lichidul peste mamaliga.






I-am dat pace sa se inchege si apoi am verificat si rasturnat opera:





arata ca un peisaj mirific





si are un gust magnific!




Sarbatori fericite de la varzucile de Bruxelles!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu