29 sept. 2015

Piure de legume

Piure si supa crema de legume


Reteta urmatoare este perfecta pentru camuflat legumele pe care copiii mofturosi le evita cu indarjire: broccoli, varza de Bruxelles, mazare, spanac si/sau altele. Acum, sub acoperire este varza de Bruxelles...


Ingrediente:

* pulpa de morcov si sfecla rosie din storcator

* varza de Bruxelles, 500grame

* cartofi, 2 mari

* fulgi de drojdie inactiva, 1-2 linguri de portie



Am fiert varza de Bruxelles, cu sare, piper, turmeric si foi de dafin, pt 15 minute, apoi am scos-o din apa, sa se racoreasca. Separat am fiert cartofii, cu sare, piper, turmeric si foi de dafin, apoi i-am scurs si i-am lasat sa se racoreasca. Am pus in blender pulpa de morcov si sfecla, cu ulei de alune (din borcanul cu unt de alune nesarat si neindulcit), dar se poate folosi uleiul preferat - de masline, de susan, de cocos etc si am blenduit bine, adaugand cate putina zeama de la fiert cartofii (racorita).





Apoi am adaugat varza de Bruxelles in blender, am blenduit bine, iar la urma am adaugat si cartofii la blenduit. Adaugam zeama de la cartofi de cate ori era nevoie.


Am obtinut un piure moale, pe care l-am pus in farfurii, adaugand fulgi de drojdie in fiecare farfurie.





Servit cu ceapa verde si rosii tocate.





Si pentru ca a mai ramas niste piure...





I-am adaugat zeama de la fiert cartofii, leustean si marar, ceapa verde si rosii, si am obtinut o supa-crema la fel de delicioasa ca piureul.






Iar mofturosii n-au idee ca piureul lor ascunde si legume dispretuite...




Un comentariu:

  1. Buna idee!!.....pot sa fac o supica doar cu pulpa de la sucurile proaspete!

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere