23 sept. 2015

Prajitura in straturi

Prajitura de biscuiti


Mi-a adus cineva 20 de pachete de biscuiti. "De ce???" "Erau la oferta..." Ahhhhh.... faptul ca eu nu cumpar niciodata biscuiti din motive de gluten, era irelevant :/ Oricum, pentru ca erau de post, le-am facut loc pe masa de bucatarie, fara planuri pentru ei. Dupa ce i-am mutat vreo 2 saptamani de pe mijlocul mesei, mai la perete, apoi pe un colt de masa, si iar de la capat, m-am gandit sa fac o prajitura in straturi, cum facea tatal meu candva... dar mai altfel totusi. ;)


Ingrediente:

(cantitatile difera in functie de marimea tavii)

* biscuiti de post, 4 si 1/2 pachete

* lapte de migdale, 2 cani

* fulgi de cocos, @200 gr

* ulei de cocos, 15 linguri

* sirop de artar, 15 linguri

* agar-agar, o mana de alga uscata (optional)

* spirulina praf, 1 lingura

* pasta de curmale, @100 gr

* unt de alune, 1/4 borcan de 450 gr

* cacao, 7 linguri


Am pregatit o tava de sticla, pe care am pus hartie de copt, sa pot scoate usor prajitura gata. Am incalzit laptele, am inmuiat biscuitii, pe rand si am facut primul strat al prajiturii din 2 straturi de biscuiti





Am facut prima crema din fulgi de cocos, 5 linguri de ulei de cocos si 5 linguri de sirop de artar.





Pt ca mi-a iesit putina crema, (erau ultimii fulgi de cocos din casa), am inmultit-o cu agar, si i-am adaugat spirulina pt culoare





Am intins crema verde de cocos peste biscuiti si am pus tava in frigider





Am pregatit a doua crema: am inmuiat pasta de curmale in laptele in care inmuiam biscuitii,





am scos-o din lapte, am amestecat-o (manual) cu untul de alune  (nesarat), si dupa ce mi-am terminat de lins degetele, am intins crema obtinuta peste un al 2-lea strat (dublu) de biscuiti





Am dat iarasi tava la frigider, timp in care am pregatit stratul de ciocolata din 10 linguri de ulei de cocos, 10 linguri de sirop de artar  si cacao





Am pus al 3-lea strat (tot dublu) de biscuiti pe care l-am acoperit cu ciocolata si am pus tava in frigider peste noapte.





A doua zi...





...am taiat prajitura in forma de romburi (aproximativ)





Pe locuri...





...fiti gata...





...start!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu