29 nov. 2015

Tort festiv

Tort raw vegan


Facut de Sfintii Mihail si Gavriil. Multe persoane dragi mie si-au sarbatorit onomastica in acea zi. De dragul lor si de dragul de-a manca ceva dulce, am facut tort si i-am sarbatorit pe toti odata, in absentia.


Ingrediente:

blat:

* pasta de curmale, cam 250 gr

* fulgi de ovaz, 2 pahare

* coaja de la 1 lime

creme:

* tofu, 500 gr

* pasta de curmale, cam 100 gr

* sirop de agave, 6 linguri

* ulei de cocos, 6 linguri

* esenta de rom

* cacao, 2 linguri

* suc de sfecla rosie, 2 linguri


Pentru blat, am macinat fulgii de ovaz (fara gluten) si i-am amestecat manual cu pasta de curmale si coaja de lime





Am indesat blatul pe fundul formei de tort, in strat uniform





E randul cremelor. Am pus in blender calupul de tofu (nesarat si non-GMO) si l-am blenduit cu uleiul, siropul, esenta de rom si pasta de curmale, cat sa iasa o crema fina, ca o smantana groasa. Am scos in 2 boluri cate 1/3 din crema si in unul din boluri am pus cacao





Crema ramasa in blender am blenduit-o putin cu sucul de sfecla





Am acum 3 creme. Am pus 2 linguri de crema roz peste blat, apoi 2 linguri de crema alba urmate de 2 linguri de crema cu cacao.





Am repetat pana am terminat cremele.





Pentru prima oara, am indraznit sa incerc celebrul model facut cu scobitoarea si mi-a iesit! Tortul a asteptat cuminte in frigider toata noaptea, iar noi am dormit cuminti cu gandul la el.





Oare de ce am evitat eu operatiunea asta cu scobitoarea atata timp???





Mmmmmm, ce crema matasoasa!





La multi ani, Mihaili si Gavriili! E timpul sa sarbatorim!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu