16 nov. 2015

Sarmale raw

Sarmalute raw, cu smantana si mamaliguta de pufuleti


Ce face omul cand are varza murata? Sarmale, bineinteles! Cu ce merg sarmalele de minune? Cu mamaliga, bineinteles! Asta am facut si noi astazi...


Ingrediente:

pentru sarmale:

* broccoli, 1 capatana

* nuci hidratate, 1 cana

* hrisca hidratata, 1 cana

* ardei gras rosu, 1 mare

* morcovi, 2 mari

* praf de ceapa, dupa gust

* praf de ciuperci, optional

* sare de Himalaya

* marar, dupa gust

* piper, dupa gust

pentru smantana:

* caju inmuiat, 1 cana

* fulgi de drojdie inactiva, 3 linguri cu varf

* sare de Himalaya

* zeama de la 2 limes

pentru mamaliga:

* porumb decongelat

* pufuleti


Pentru inceput, am pus la inmuiat nucile, caju, si hrisca, am scos porumbul la decongelat.

Mai tarziu, am trecut la treaba propriu-zisa. Am dat prin robot broccoli desfacut buchetele, apoi am dat prin robot nucile impreuna cu ardeiul gras.





Am dat morcovii pe razatoarea mica, am adaugat si mararul,





apoi praful de ciuperci, praful de ceapa, sarea si piperul





Ultima a fost hrisca, si compozitia de sarmalute e gata!





Trecem la smantana: am dat prin blender caju, sare, zeama de limes, fulgii de drojdie si putina apa, doar cat sa se invarta lejer cutitele blenderului.





Pentru mamaliguta, am dat prin robot boabele de porumb, pana s-au zdrobit bine,





apoi am inceput sa introduc pufuletii pe rand, prin tubul robotului. Verificam din cand in cand consistenta mamaligii. Dupa 1 punga si jumatate de pufuleti, m-am declarat multumita.





Concluzii: 1) sarmalutele au iesit absolut perfecte 2) smantana mega-delicioasa 3) mamaliguta a fost lipicioasa, buna, dar putintel dulce. Mi-am dat, totusi, cu generozitatea care ma caracterizeaza, inca un 10 la gastronomie. :)







Cine are si un vin bun... sa traiasca!





3 comentarii:

  1. Foarte creative toate elementele retetei: sarmale, smantana, mamaliga. In loc de mamaliguta prefer o painita, dar asta depinde de preferinta fiecaruia. Nota 10 si de la mine

    RăspundețiȘtergere