10 apr. 2015

Cozonac raw vegan

Cozonacul meu de Paste


Vine Pastele! Si cum sarbatorile pascale se petrec cu iubire si cozonaci, cu pace si drob, cu liniste si pasca... am inceput pregatirile cu un cozonac destul de simplu de facut, cu nuci si cacao, cu rahat si stafide.

Anul trecut, de Paste, am facut un alt cozonac raw vegan, si prietena mea Camelia a spus ca e cel mai bun cozonac pe care l-a mancat in viata ei.  Cozonacul de anul asta probabil o va face sa se razgandeasca...


Ingrediente:

* fulgi de ovaz fara gluten

* pasta de curmale

* nuci

* cacao, 2 linguri

* sirop de artar

* ulei de cocos, 10 linguri

* turmeric

* rahat

* stafide


Intai am pregatit o crema din nuci hidratate, ciopartite in chopper,





amestecate cu sirop de artar si cacao.





Pentru coaja cozonacului, am macinat rapid niste fulgi de ovaz





pe care i-am amestecat apoi cu pasta de curmale,





framantand ca pe aluat.





L-am intins cu sucitorul cat a mers de subtire





si chiar daca am obtinut un blat de forma neregulata, n-am avut nimic impotriva,





si l-am cuibarit in forma de silicon, lasand margini pentru acoperit continutul.





Acum e randul miezului de cozonac: am amestecat fulgi de ovaz macinati, cu ulei de cocos, sirop de artar si coaja rasa de la 1 lime mare,





am ametit totul cu lingura, pana s-au omogenizat perfect,





in ultima clipa mi-am amintit sa pun si turmeric, pentru o tenta galbuie.





Am pus jumatate din aceasta compozitie peste blatul din forma de silicon,





am asternut deasupra niste crema de nuci,





cubulete de rahat si stafide hidratate,





apoi cealalta compozitie de miez de cozonac. Si am acoperit cu marginile blatului, care ramasesera atarnate pe dinafara formei de silicon.





Am pus tava in frigider si am plecat la plimbare. M-am plimbat cu gandul la cozonac. Inapoi acasa, am taiat cozonacul





si dupa ce am gustat unul dintre colturi in intregime, am mai gustat inca o felie. E bun, dom'le, e bun!





Sarbatori fericite, dragilor!













Un comentariu: